15 Eylül 2013 Pazar

2014 Yeni SBS’de (TEOG) Hangi Konulardan Sorulacak?

2014 Yeni SBS’de (TEOG) Hangi Konulardan Sorulacak? SBS yerine getirilen ilk merkezi sınav ne zaman yapılacak? TEOG'da hangi konulardan soru çıkacak? Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) ortaöğretime geçiş sisteminde bulduğu modelin ayrıntıları belirlendi.

2014 Yeni SBS'de (TEOG) Hangi Konulardan Sorulacak? SBS yerine getirilen ilk merkezi sınav ne zaman yapılacak? TEOG'da hangi konulardan soru çıkacak?

Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) ortaöğretime geçiş sisteminde bulduğu modelin ayrıntıları belirlendi.
BİRİNCİ DÖNEM MERKEZİ SİSTEM ORTAK SINAVDA DERSLERİN KONULARI Türkçe: Fiilimsiler ile ilgili bilgi ve kuralları kavrama ve uygulama
Matematik: Geometri Örüntü ve Süslemeler, Dönüşüm Geometrisi, Olasılık ve İstatistik Tablo ve Grafikler, Sayılar Üslü Sayılar, Köklü Sayılar,
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük: Bir kahraman doğuyor, Milli Uyanış: Yurdumuzun İşgaline Tepkiler,
Fen ve Teknoloji: Hücre Bölünmesi ve Kalıtım, Kuvvet ve Hareket
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi: Zekat, Hac ve Kurban İbadeti, Kaza ve Kader
İngilizce: Frienship, Road to Success, Improving One's Looks

Yılda 12 Sınav Yapılacak

Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş olarak belirlenen yeni modelde tek Seviye Belirleme Sınavı (SBS) yerine öğrenciler 8. sınıfın her dönem 6 dersten birer kez olmak üzere yılda 12 sınava girecek.

SBS yerine getirilen ilk merkezi sınav ne zaman?

Yeni sistemde Türkçe, Matematik, Fen ve Teknoloji, TC İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi olmak üzere 6 dersten ilk sınav Kasım ayının son haftasında yapılacak. İkinci dönem merkezi dönem ortak sınavı ise 2014 Nisan ayının son haftasında olacak.
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı'nın kamuoyuna tanıttığı 'Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş' sistemiyle ilgili düzenlemeler belirlendi. Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı 'Merkezi Sistem Ortak Sınav Çalışma Takvimleri'ni belirledi. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı Prof. Dr. Emin Karip imzalı çalışma takvimi 81 İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne gönderildi.
Ortaokulların 8'inci sınıflarında 2013-2014 Eğitim-Öğretim yılında Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük, yabancı dil ile din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinde, bir dönemde iki sınav yapılan derslerin ilk sınavı, bir dönemde üç sınav yapılan derslerin ise ikinci sınavı merkezi sistem ortak sınav şeklinde uygulanacak.
Merkezi sistem ortak sınavların yapılacağı tarihe kadar öğretim programlarının islenişinde Türkiye genelinde birlik sağlamak amacıyla 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı'na mahsus olmak üzere, çalışma takvimine göre konu/kazanımların dağılımını gösteren çizelgeler hazırlandı. Merkezi sistem ortak sınavda kapsam birlikteliğinin sağlanması açısından öğretmenler yıllık planlarını uygulamada bu çizelgeler dikkate alacak. 2013-2014 Eğitim Öğretim yılında birinci dönem merkezi sistem ortak sınavın 2013 yılı Kasım ayının son haftasında, ikinci dönem merkezi sistem ortak sınavın ise 2014 yılı Nisan ayının son haftasında yapılacak. Merkezi sistem ortak sınavların kesin tarihleri ile uygulanmasına ilişkin hususlar Bakanlıkça hazırlanacak yönerge ve kılavuzla düzenlenecek.

ÖĞRETMEN VE OKUL YÖNETİMLERİ KONULARIN EKSİKSİZ İŞLENMESİ KONUSUNDA TEDBİR ALACAK

Birinci dönemde yapılacak merkezi sistem ortak sınavda sorulacak soruların kapsamı, eğitim öğretim yılının başından 'Birinci Dönem Merkezi Sistem Ortak Sınavı'nın yapılacağı tarihe kadar olan konu/kazanımlarla sınırlı olacak. İkinci dönemde yapılacak merkezi sistem ortak sınavda sorulacak soruların kapsamı ise eğitim öğretim yılının başından 'İkinci Dönem Merkezi Sistem Ortak Sınavı'nın yapılacağı tarihe kadar işlenecek olan tüm konulardan olacak. Birinci Dönem Merkezi Ortak Sınav'ının ve İkinci Dönem Merkezi Sistem Ortak Sınavı'nın yapılış tarihi itibariyle, çalışma takviminde belirtildiği şekilde konu-kazanımların süresi içinde işlenmesi ve bu bağlamda öğrencilerin eksiklerinin kalmaması için okul yönetimleri ve öğretmenler gerekli tedbirleri alacak. Çizelgelerde 'Birinci Dönem Merkezi Sistem Ortak Sınav' ve 'İkinci Dönem Merkezi Sistem Ortak Sınav' dışında öğretmenlerin yapacakları diğer sınavlar için belirtilmiş olan tarihler öneri niteliğinde olacak. Öğretmenler bu sınavları belirleyecekleri bir tarihte de yapabilecek.


C i h a n

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder