12 Eylül 2013 Perşembe

Sendikalardan Yeni SBS (TEOG) Eleştirisi

MEB’in yeni SBS modelinde revizyon yapılabileceği sinyali vermesini sendikalar hem sevindirici hem düşündürücü olarak değerlendirdi...


Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, önceki gün İstanbul'da bir araya geldiği eğitim editörleri ve yazarlarına, SBS yerine getirilen Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) sistemine ilişkin bilgi verdi. TEOG sistemine ilişkin eleştirilerin aktarıldığı toplantıda Avcı, sistemin revize edilebileceği mesajını verdi. Bakanlığın "revizyon" açıklamasına eğitim sendikalarından hem tepki hem de onay geldi. Sendikaların görüşleri özetle şöyle:

Eğitim-Sen Genel Başkanı Ünsal Yıldız: "Eğitim bilimlerinde ne değişti de, daha 7 gün önce açıklanan yeni sistem üzerinde değişikliğe gidiliyor? Sayın Bakan, yeni sistem üzerinde çok uzun zamandır çalışıldığını, akademisyenlerin, bilim insanlarının, eğitimcilerin, öğrenci ve velilerin görüşlerinin alındığını söylemişti. Bu nasıl bir görüşmeydi ki daha şimdiden yeni düzenlemelere ihtiyaç duyuldu? Bu revizyon kararı, bakanlığın yeni SBS sistemini, kendi kadrolarıyla, kendi unsurlarıyla dahi sağlıklı bir iletişim kuramadan oluşturduğunu ortaya çıkarıyor.

'Hatadan dönüldü'

Türk Eğitim-Sen Başkanı İsmail Koncuk: "Sayın Bakan, yeni SBS sistemini açıklarken çok iddialı bir sunum yaptı. Sanki her şey hesap edilmiş gibi açıklamaları oldu. Açıklamalardan sonra böyle değişikliklere gidilecek olması hem sevindirici hem düşündürücü. Bir Milli Eğitim Bakanı, bu ortaya çıkan yeni sistemle ilgili eleştirilerden ders almışsa problem yok. Enine boyuna tartışılmadan sistem ihdas etmek bu sonuçları doğuruyor. Ama hatadan dönülmesi de önemli bir şey."


Milliyet

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder