15 Nisan 2014 Salı

Din'den muaf olanlar 10 puan geride

MİLLİ Eğitim Bakanlığı’nın sonuçları açıklandığından bu yana tartışılan SBS yerine getirilen TEOG sınavıyla ilgili yeni bir tartışma ortaya atıldı.

KIVANÇ EL
MİLLİ Eğitim Bakanlığı'nın sonuçları açıklandığından bu yana tartışılan SBS yerine getirilen TEOG sınavıyla ilgili yeni bir tartışma ortaya atıldı.

Eğitim-İş Hukuk Danışmanı Maksut Balmuk, yaptığı hesaplamayla Din Kültürü Dersi'nden sınav yapıldıkça bu dersten muaf olanların 10 puana kadar geride kalacaklarını açıkladı. Bakanlık ise 6 ders yerine 4 dersten sınav yapmayı gündemine aldı.

Milli Eğitim Bakanlığı'nın gayrimüslim öğrencilerin muaf olduklar din dersinde sınava girmemeleri üzerine sisteme "sıfır" işlenmesi ve öğrencilerin 33 puana kadar geri planda kalmaları nedeniyle yaşanan sıkıntının bakanlıkça çözüldüğü ifade edilmişti. Ancak yeni bir sorun olduğu ortaya çıktı. Bakanlık din dersi almayanların 5 dersten sınava girmiş gibi işlem yapılacağını açıkladı fakat bu konuda çalışma yapan Eğitim-İş Hukuk Danışmanı Maksut Balmuk, öğrencilerin yine de mağdur olduğunu ortaya çıkardı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder