27 Nisan 2014 Pazar

TEOG 2.DÖNEM SINAV KONULARI NELER

http://www.egitimekrani.com/?haber,49795/28-29-nisan-2014-8-sinif-teog-puan-hesaplamasi
TEOG SINAV KONULARI
Sınav konuları her bir ders için 1. sınavda çıkan yerler dahil olmak üzere sınav tarihine kadar işlenen tüm konuları kapsayacak.

MEB Ortak Sınavlarla İlgili Genelge Yayımladı

Ortak sınavların 28 Nisan 2014 tarihli birinci oturumunda sırasıyla Türkçe, Matematik, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ders yazılılarının yapılacağı, 29 Nisan 2014 tarihli ikinci oturumunda ise Fen ve Teknoloji, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ile Yabancı Dil ders yazılılarının gerçekleştirileceği ifade edildi.

Ortak sınavların yapılacağı her bir ders Türkiye saati ile 09.00, 10.10 ve 11.20'de başlayacak ve tüm sınav merkezinde aynı anda gerçekleştirilecek. Sınav süresi her bir ders için 40'ar dakika, ders yazılıları arası dinlenme süresi 30'ar dakika olacak.
 TEOG Puan Hesaplaması İçin Tıklayınız...

Genelgede özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilerin alacakları sınav hizmetinin özelliğinden dolayı her bir dersin sınav süresi 55'er dakika, sınavların aynı anda başlaması gerektiğinden özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilerin ders yazılıları arası dinlenme süresinin 15'er dakika olacağı vurgulandı.

 -YANLIŞ DOĞRUYU GÖTÜRMEYECEK-

"8. sınıf öğrencilerine yönelik TEOG sınavları, 2. Dönem için 28-29 Nisan tarihlerinde, mazeret sınavları ise 10-11 Mayıs tarihlerinde yapılacak. İmtihanlarda birinci gün Türkçe, matematik, din kültürü ve ahlak bilgisi, ikinci gün fen ve teknoloji, inkılap tarihi ve Atatürkçülük ile yabancı dil dersleri yer alacak. Ders başına 40 dakika süre verilecek. Sınav aralarında 30 dakikalık boş zaman verilecek. Her iki günde de 09:00'da başlayacak sınavlar 12:00'de sona ermiş olacak. Her öğrenci kendi okulunda imtihana girecek.

Sınav esnasında okul zilleri kapatılacak. Sorular çoktan seçmeli olarak 4 seçenekli sorulacak, yanlış cevaplar doğru cevapları götürmeyecek. Geçerli mazereti sebebiyle imtihana giremeyen öğrenciler, mazeret sınavlarına daha önceden belirlenen okullarda girebilecek. Sınav yapılacak okullarda ders yapılmayacak. Ortak sınavlar il ve ilçelerde kurulan komisyonlar tarafından takip edilecek ve sınavla ilgili her türlü tedbir bu komisyonlar tarafından alınacak. Öğretmenler kendi okullarının dışındaki okullarda görevlendirilecek. Görevli öğretmenler ve öğrenciler sınav esnasında yanlarında cep telefonu, hesap makinesi bulunduramayacak" diye bilgi verdi.

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), kitap ihtiyacı belirlenirken özellikle Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınavı'na (TEOG) giren 8. sınıf öğrencilerinin mağdur olmaması için sürecin iyi planlanması ve yürütülmesi konusunda okul yöneticilerini uyardı.

Bakanlık, 2003-2004 eğitim öğretim yılından itibaren devlet okullarının ilköğretim öğrencilerine, 2006-2007 eğitim-öğretim yılından itibaren ortaöğretim öğrencilerine, 2009-2010 eğitim öğretim yılından itibaren de açıköğretim ilköğretim ve ortaöğretim öğrencileri ile okuma yazma bilmeyen yetişkinlere yönelik tüm ders kitaplarını ücretsiz dağıtıyor.

MEB, 2014-2015 eğitim öğretim yılından başlanmak üzere özel ilk ve ortaöğretim okul ve kurumlarında öğrenim gören öğrencilere de ders kitaplarını ücretsiz verecek. Bu kapsamda Bakanlık, ders kitabı ihtiyaçlarının tespit edilebilmesi için illere yazı gönderdi. Okullar, kitap ihtiyaçlarını 28 Şubat'a kadar Bakanlığa bildirecek. İhtiyaçların bildirilmesinin ardından Bakanlık ya kitapları satın alacak ya da baskısını yapacak.

Okullar açıldığında, kitaplar öğrencilerin önünde hazır olacak. Bu kapsamda Bakanlık, ihtiyaçlar belirlenirken sürecin sağlıklı şekilde yürütülmesi için illere yazı gönderdi. Yazıda, bu konuda bir gecikmeye meydan verilmemesi için sürecin iyi planması ve yürütülmesi gerektiğine dikkat çekildi. Özellikle ortaöğretime geçişe esas olan 1. dönem ortak sınavlarının, en geç kasım sonunda yapılıyor olmasının, ders kitaplarına zamanında sahip olamayan öğrenciler açısından mağduriyet yarattığı belirtildi.

Yazıda bu mağduriyetlerin yaşanmaması için kitap ihtiyacını "Kitap Seçim Modülüne" giren okul ve kurum yöneticilerinden, Bakanlığın ilgili birim amirlerine kadar bütün yetkili ve ilgililere önemli görev ve sorumluluklar düştüğü hatırlatıldı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder