15 Nisan 2014 Salı

TEOG (Merkezi Sınav Sistemi) Puanı Hesaplama ve Sınav Konuları 2014 8. Sınıf

TEOG Puan Hesaplaması İçin Tıklayınız...
Günlere göre düzenlenecek sınavlar: 28 Nisan 2014 Perşembe günü: Türkçe, Matematik, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 29 Nisan 2014 Cuma günü: Fen ve Teknoloji, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ve Yabancı Dil sınavlarından adaylar sınava girecekler.Adaylar 28-29 Nisan 2014 Tarihlerinde sınava girecekler.
TEOG Sınavları belirlenen tarihlerde 09:00-12:00 arasında yapılacaktır. Her ders için adaylar 20 soruluk test sınavlarına tabi tutulacaklar. Sınavlar için adaylara 40 dakika süre veriliyor. Her sınav arasında ise öğrencilerin dinlenmesi için 30 dakikalık süre verilecek.Sınavları kaçıranlar gerekli mazerete sahiplerse mazeret sınavına girebilecekler. TEOG İkinci dönem sınavları isi 28-29 Nisan 2014'te, mazeret sınavı ise 10-11 Mayıs 2014'te düzenlenecek. Sınav sonuçları ise haziran ayında açıklanacak.

Sınavın ilk defa yapmış olması nedeniyle hem öğrencilerin hemde velilerin akıllarında çeşitli soru işaretlerine neden olmaktadır.

Bu soruların başında 8.sınıf teog-merkezi sistem ortak sınav puanı nasıl hesaplanacak? sorusudur. İşte hesaplama robotumuz!
Her dönem yapılan ortak sınavlarda ağırlıklandırılmış puanların hesaplanmasında; Türkçe, matematik, fen ve teknoloji dersleri için dört, T.C. inkılâp tarihi ve Atatürkçülük, yabancı dil ve din kültürü ve ahlâk bilgisi için iki katsayısı o dersin puanı ile çarpılarak her bir dersin ağırlıklandırılmış ortak sınav puanı hesaplanacaktır.

Önemli: 
Puanlama 700 tam puan üzerinden yapılacaktır.

Ortaöğretime yerleştirmeye esas puan hesaplamasında; öğrencilerin; 6, 7 ve 8 inci sınıf yılsonu başarı puanları ile 8 inci sınıf ağırlıklandırılmış ortak sınav puanı toplanacak, elde edilen toplam ikiye bölünerek merkezî sistemle öğrenci alan ortaöğretim kurumlarına yerleştirmeye esas puan hesaplamasında kullanılacaktır. Puanlama 500 tam puan üzerinden yapılacaktır.
Yani Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanı 700 tam puan üzerinde hesaplanırken 2013-2014 YEP (Yerleştirmeye esas puan) 

YEP Yerleştirmeye Esas Puan 500 tam puana dönüştürürlecek.

Sitemizde 2013-2014 Merkezi sistem ortak sınav puanı hesaplama modülümüz var. MEB ile birebir hesaplama yapan 2013-2014 TEOG Puan Hesaplama sayfamızda hem ders bazında merkezi sistem puan hesaplama yapabileceksiniz.

Merkezi Sistem Ortak Sınav Çalışma Takvimleri
 
........... VALİLİGİNE
(Milli Eğitim Müdürlüğü)

Ortaokulların 8 inci sınıflarında 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılında Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük, yabancı dil ile din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinde; bir dönemde iki sınav yapılan derslerin ilk sınavı, bir dönemde üç sınav yapılan derslerin ise ikinci sınavı merkezi sistem ortak sına, seklinde uygulanacaktır.
 
Merkezi sistem ortak sınavların yapılacağı tarihe kadar öğretim programlarının işlenişinde Türkiye genelinde birlik sağlamak amacıyla 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılına mahsus olmak üzere, çalışma takvimine göre konu/kazanımlarının dağılımını gösteren çizelgeler hazırlanmış ve "http//ttkb.meb.gov.tr/" adresinde yayımlanmıştır.
  
Merkezi sistem ortak sınavda kapsam birlikteliğinin sağlanması açısından öğretmenlerin yıllık palanlarını uygulamalarında bu çizelgelerin dikkate alınması önem arz etmektedir. 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılında birinci dönem merkezi sistem ortak sınavın 2013 yılı Kasım ayının son haftasında, ikinci dönem merkezi sistem ortak sınavın ise 2014 yılı Nisan ayının son haftasında yapılması planlanmıştır. Merkezi sistem ortak sınavların kesin tarihleri ile uygulanmasına ilişkin hususlar Bakanlığımızca hazırlanacak yönerge ve kılavuzla düzenlenecektir.
 
Çalışma takvimine göre konu/kazanımların dağılımını gösteren çizelgelerin uygulanmasında aşağıdaki hususların dikkate alınması gerekmektedir:
 
1. Birinci dönemde yapılacak merkezi sistem ortak sınavda sorulacak soruların kapsamı, eğitim öğretim yılının başından "BİRİNCİ DÖNEM MERKEZI SİSTEM ORTAK SINAV" ın yapılacağı tarihe kadar olan konu/kazanımlarla sınırlı olacaktır.
 
2.İkinci dönemde yapılacak merkezi sistem ortak sınavda sorulacak soruların kapsamı ise eğitim öğretim yılının başından "İKİNCİ DÖNEM MERKEZI SİSTEM ORTAK SINAV" ın yapılacağı tarihe kadar işlenecek olan tüm konu/kazanımlarla sınırlı olacaktır.
  
3."BİRİNCİ DÖNEM MERKEZI SİSTEM ORTAK SINAV" ın ve "İKİNCİ DÖNEM MERKEZI SİSTEM ORTAK SINAV ´ın yapılış tarihi itibariyle, çalışma takviminde belirtildiği şekilde konu/kazanımların süresi içinde işlenmesi ve bu bağlamda öğrencilerin eksiklerinin kalmaması için okul yönetimleri ve öğretmenler gerekli tedbirleri alacaktır.
  
4.Çizelgelerde "birinci dönem merkezi sistem ortak sınav" ve "ikinci dönem merkezi sistem ortak sınav" dışında öğretmenlerin yapacakları diğer sınavlar için belirtilmiş olan tarihler öneri niteliğinde olup öğretmenler bu sınavları belirleyecekleri bir tarihte de yapabileceklerdir.
 
Bilgilerinizi ve gereğini rica ederim.
 
Prof. Dr. Emin KARİP
Bakan a.

1 yorum:

  1. Dün araştırırken fark ettim. Vitaminde tüm derslerin örnekleri var. Konuları da çalıştım hatta. Süper işime yaradı. Sizde deneyin bence.

    http://www.vitaminegitim.com/ortaokul/kampanyalar-duyurular/teogs.jsp

    YanıtlaSil