Hızlı olan değil çok tekrar eden kazanacak!
TEOG’da konu artışına dikkat!
Grafik yorumlama soruları önemli…
Bu sene ilk kez düzenlenen iki aşamalı TEOG’un (Temel Öğretimden Orta
Öğretime Geçiş Sınavı) son aşaması 28-29 Nisan tarihlerinde
gerçekleştirilecek. İlk basamağı Kasım ayında gerçekleşen, iptal edilen
ve yoruma açık tartışmalı soruları nedeniyle eleştirilen ortak sınavın
ikincisinde, öğrencileri nelerin beklediğini ve kalan süreyi verimli
geçirmenin yollarını Bilfen Eğitim Kurumları uzmanları yorumladı…
“Fen ve Teknolojide maddenin halleri ve ısı ile ses ünitesine ağırlık verilmeli”
Öğrencilerin kalan sürede kazanımları muhakkak tek tek yeniden gözden
geçirmeleri gerektiğini belirten Bilfen İlköğretim Kurumları Fen ve
Teknoloji Bölüm Başkanı Yasemin Dündar: “Kasım ayında yapılan sınavda
öğrenciler; Hücre Bölünmesi ve Kalıtım ünitesinin tamamı ile Kuvvet ve
Hareket ünitesinin ilk konusu olan Sıvıların Kaldırma Kuvveti
bölümünden sorumlulardı. Nisan ayı sınavında ise öğrenciler; Maddenin
Yapısı ve Özellikleri, Ses, Maddenin Halleri ve Isı ünitelerinin
tamamından, Canlılar ve Enerji İlişkileri ünitesinin ise Fotosentez ve
Solunum konularından sorumlu olacaklar. Kasım ayındaki soru dağılımı
göz önünde bulundurulduğunda sınavın ağırlıklı olarak Maddenin Halleri
ve Isı ünitesi ile Ses ünitesini kapsaması bekleniyor. Aynı zamanda
Fen ve Teknoloji sorularının deneysel ve yoruma dayalı sorulardan
oluşmasını da öngörüyoruz. Grafik yorumlaması fen ve teknoloji sınavı
için ön plana çıkabilir. Nisan ayındaki sınavda öğrencilerin sorumlu
oldukları kazanım sayısı daha çok olduğu için kendilerini eks
ik ve güvensiz hissettikleri kazanımların daha çok üzerinde durmaları
ve pekiştirmeleri, yanlış yaptıkları sorulara ait kazanımlara geri
dönüp tekrar etmeleri onları başarıya götürecektir.” dedi.
“Matematikte konu eksiği bırakılmamalı”
Sınava kısa bir süre kala öğrencilerin bu süreyi doğru bir şekilde
planlaması ve yönetmesi gerektiğinin altını çizen Bilfen İlköğretim
Kurumları Matematik Bölüm Başkanı Ali Keskin: “Bunun için kazanıma
bağlı konu tekrarı yapılmalı, konu eksiği olmayan öğrencilerimizinse
deneme ve soru çözümü yaparak konularını pekiştirmeleri gerekmektedir.
Öğrenciler genellikle iyi oldukları konularla ilgili sorular çözmeyi
tercih etmekteler. Bu durum onların eksiklerini tamamlayamamalarına
neden olmakta. Bu sebeple öğrencilerimizin eksik oldukları konulara
yönelmeleri ve bu kısa sürede bilgi açıklarını kapatmaları çok
önemlidir.” diye konuştu.
“Türkçe sınavında tüm kazanımlardan soru gelebilir”
1. dönem uygulanan TEOG sınavında Türkçe sorularının MEB’in yayımladığı
kazanımların tamamını kapsadığını söyleyen Bilfen İlköğretim Kurumları
Türkçe Bölüm Başkanı Sündür Demirdağ, 2. Dönem TEOG ile ilgili
öğrencilere şu tüyoları verdi “ İlk sınavda Türkçenin temelini oluşturan
“Anlam Bilgisi” soruları özellikle öğrencilerimizin okuduklarını
anlama ve doğru yorumlama yeteneklerini ölçmekteydi. Dil bilgisi
soruları ise bilgiye dayalıydı. 2. TEOG sınavında da yine
kazanımlarımızın tamamından soru beklemekteyiz. Öğrencilerimizin bu
süreçte hem dil bilgisi hem de anlam bilgisi konularının tamamıyla
ilgili tekrarlarını yapmaları, farklı ve bol soru çözümü yaparak
bilgilerini pekiştirmeleri gerekmektedir. Son dönemece girdiğimiz şu
tarihlerde öğrencilerimizin süreli deneme çözümü yapmaları, sınav
öncesi çok iyi bir antrenman olup sınavda zaman yönetimi açısından da
faydalı olacaktır. Birinci sınav sonrasında yaptığımız önemli
tespitlerden bir diğeri de sınav esnasında rahat olmanın sınav
başarısını olumlu yönde
etkilediği şeklindedir. Bu sebeple tüm öğrencilerimize bu zorlu süreçte
başarılar diliyor ve sınava girerken kendilerinden ve bilgilerinden
emin olmalarını tavsiye ediyoruz.”
“T.C İnkilap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde 3,4 ve 5. ünitelere dikkat”
Konu eksiği olan öğrencilerin, soru çözümünden daha fazla konu
tekrarına öncelik vermesi gerektiğini belirten Bilfen İlköğretim
Kurumları Sosyal Bilgiler Bölüm Başkanı Havva Güneş: “Kalan sürede,
sınava dahil olan kazanımlar taranıp, kazanımlardan tam olarak
kavranamamış olanlar için çalışmalar yoğunlaştırılmalıdır. Öğrencilere
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinin özellikle 3.,4. ve 5.
ünite konularına daha ağırlık vermeleri tavsiye edilir. Konu tekrarı ve
test çözümü yapılmalıdır. Yanlış yapılan soruların çözümleri mutlaka
öğrenilmeli, gerekli konu tekrarı yapılmalıdır. Öğrencilerin daha
önceki senelerde çıkmış olan sınav sorularını çözmeleri, daha iyi
oldukları derslerden ziyade, soru kaçırdıkları derslere yönelmelerini
öneriyoruz.” dedi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder