15 Nisan 2014 Salı

2013-2014 TEOG (Merkezi Ortak Sınav) Konuları ve Sınav Tarihleri

2013-2014 TEOG (Merkezi Ortak Sınav) Konuları ve Sınav Tarihleri

 Ortak sınavlar 2013-2014 eğitim öğretim yılı için Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından belirlenmiş “temel dersler” olan Fen ve Teknoloji, Matematik, Türkçe, T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük, Yabancı Dil, Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi derslerinden yapılacaktır.
Ortak sınavlar, öğrencilerin okullarında hâlihazırda girmiş oldukları yazılılardan bir tanesinin daha denetimli bir şekilde yapılmasıdır.

TEOG 1. ve 2. Dönem Sınav Konuları Neler? Hangi Konulardan Soru Çıkacak?
Öğrenciler, birinci dönem girecekleri ortak sınavda sınav tarihine kadar işlemiş oldukları konulardan, ikinci dönem girecekleri ortak sınavda ise eğitim öğretim yılı başından itibaren işlemiş oldukları konulardan sorumlu olacaklardır.

Temel derslerin hangi yazılıları merkezi olarak yapılacak?
Ortak sınavlar, üç yazılısı olanlardan ikincisi, iki yazılısı olanlardan birincisi olarak yapılacaktır.
Ortak sınavlar ne zaman yapılacak?
Ortak sınavlar 28-29 Kasım ve 28-29 Nisan tarihlerinde yapılacaktır. Bugünlerde sınav yapılan okullarda ve bu okullarla aynı bahçeyi kullanan okullarda eğitim öğretime ara verilecektir.
Ortak gerçekleştirilecek sınavlar kaç sorudan oluşacak?
Ortak sınavlarda her ders için 20 soru sorulacaktır.
Açık ortaokula devam edenler bu sınavlara girecek mi?
Ortak sınavlara girmek isteyen Açık ortaokul öğrencileri, illerde oluşturulacak başvuru merkezlerine başvurmak suretiyle sınavlara girebileceklerdir.
Sınavlar kaç oturumda yapılacak?
Ortak sınavlar ilk gün oturumunda Türkçe, Matematik, Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi derslerinden; ikinci gün oturumunda Fen ve Teknoloji, Yabancı Dil, TC. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük derslerinden olmak üzere 2 günde 6 sınav olacak şekilde yapılacaktır.
Ortak sınavlara 6 ve 7. sınıflar girecek mi?
Ortak sınavlar, 2013-2014 eğitim öğretim yılında sadece 8.sınıfta uygulanacaktır. Uygulanacak olan Ortak sınavların, ilerleyen yıllarda da bu şekilde devam edeceği öngörülüyor olmakla birlikte -özellikle FATİH projesi tüm bileşenleriyle hayata geçtiğinde- gerekli güncellemeler yapılabilecektir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder