8 Eylül 2013 Pazar

En İyi Okulları Öğrenci Tercihleri Belirleyecek

Yeni ortaöğretim geçiş sistemine göre, liselerin SBS ile ortaya çıkan başarı puan ortalaması sıfırlanacak. 2013-2014 sınavları sonunda en çok tercih edilen okul, en yüksek puanlı okul olacak

Milli Eğitim Bakanlığı'nın, 2013-2014 eğitim-öğretim döneminde Temel Eğitim'den Ortaöğretime Geçiş Sistemi'nde getirdiği yeni modelin uygulama şekli de ortaya çıktı. Yıllardır öğrencilerin 500 tam puan üzerinden hesaplanan başarı dereceleri kaldırıldı. Yeni sistemde adaylar 100'lük puan sistemi üzerinden değerlendirilecek. Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı tarafından önceki gün açıklanan yeni sınav sistemi ile ortaöğretime yerleştirilmenin kuralları da yeniden belirlendi. Buna göre SBS modeli ile ortaya çıkan liselerin başarı puan ortalamaları sıfırlanacak. Böylelikle Galatasaray, Kabataş gibi Türkiye'nin en yüksek puanlı öğrencilerini alan okulların da puanı ilk yıl için olmayacak. Sınava giren öğrenciler yüzdelik dilimlerine göre tercih yapabilecek. En iyi okulları öğrencilerin tercihleri belirleyecek. En çok tercih edilen okul en yüksek puanlı okul olacak. Okul puanlarına göre Türkiye sıralaması da MEB tarafından yapılacak. Ancak bu sıralamanın açıklanması planlanmıyor.

EN YÜKSEK PUAN 100 OLACAK

SBS'de öğrencilerin alışık olduğu 500'lük puan sistemi de yeni sistem ile birlikte tarih olacak. Öğrenciler 100'luk puan sistemiyle başarıları ölçülecek. Öğrencilerin merkezi sınavlarının yüzde 70'i ile ortaokul boyunca başarı puanlarının yüzde 30'unun toplamı öğrencinin lise seçiminde etkili olacak.

HER SINAVDA 20 SORU

Merkezi sınav sisteminde öğrencilere her dersten 20 soru sorulacağı öğrenildi. Eski sistemde SBS için 10 TL ücret ödeyen öğrenciler yeni sistemde 1 yıl içinde girecekleri 12 merkezi sınav için herhangi bir ücret ödemeyecekler. Okullarının dışında, farklı sınav yerlerinde görevlendirilen öğretmenler için de ek ücret ödenecek.

Sabah 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder